Ölüye Sevabı Göndermek Nedir Ve Ölümlerde Ne Yapmalıyız?

Ölüye Sevabı Göndermek Nedir Ve Ölümlerde Ne Yapmalıyız?

Saygı değer hocam, Beni, sevabını ölmüş annesine bağışlamak niyetiyle, Kur'an okur musun diye çağırdılar. Kur'an'ın ölüler için değil diriler için olduğunu söyledim, sadece sevabını bağışlamak istediklerini söylediler, beni çok düşündürdü bu konu. Önceden ben de bağışlıyordum ama şuan bunun doğru olmadığını düşünüyorum, konu ile alakalı bir açıklamada bulunur musunuz?

Değerli İlim Talibi

  1. Kur’an’da, Kur’an’ın "ölülere" okunacağına dair hiçbir şey yer almaz.
  2. Kur’an’da, Kur’an’ın "diriler" için indiğine ve dirilttiğine dair ayetler yer alır.
  3. Sünnette ne Resulullah, ne de sahabeden herhangi birinin bunu yaptığına dair en küçük bir rivayet yer almaz.
  4. Hadiste, İbn Ömer’den gelen güvenilmez bir rivayet var, fakat mesnet olmayacak kadar problemli ve şaibeli!

Peki, ölümlerde ne yapalım? Kesinlikle Kur’an okuyalım. Eğer biz Kur’an okumazsak, birileri mevlid okur, birileri gazel okur, birileri alkış çeker, birileri zılgıt çeker... Kur’an dağa-taşa, kurda-kuşa her yer ve zamanda, her bahaneyle okunmalı; Kur’an okunduğu yerde Allah konuşuyor demektir. 

Sevabını göndermek nedir?

  1. Eğer okunan Kur’an Fatiha gibi içinde dua bulunan ayetlerden ise, ölüye dua olur. Zira ölüye duayı biz Kur’an’dan öğrendik. Kur’an’da geçmiş mümin kardeşlerimize edeceğimiz dua öğretilir.
  2. Eğer Kur’an okuyan ölünün oğlu veya kızı veya torunları ise, onlar ölenin yaşayan ameli olduğu için, Resulullah'ın: "Üç kişinin defteri kapanmaz" hadisi gereğince ölü bundan istifade eder. Zira baba ölmüştür ama oğul onun yaşayan amelidir. Onun amelinden baba istifade eder. Tıpkı sadaka-i cariye gibi.
  3. Bunların dışında ise: Ölünün bunun sevabından istifade edeceğine dair bir şey bilmiyoruz. Bunu ancak Allah bilir. Belki eder, belki etmez. Ama etmezse de okunmalı, zira esasen ölü için değil diri için okunmalı. Okuyan mutlaka istifade eder. Dinleyenlerin de etme ihtimali vardır. En azından orada Allah konuşur; her şey şahit olur. Gönül ister ki, her yerden Kur’an sesi gelsin. Her yer Kur’an’a şahid olsun.

KUR’AN HER VESİLEYLE HER YERDE HER ZAMANDA HER ZEMİNDE MUTLAKA OKUNMALI…

Vesselam.